Polityka zwrotów
Procedura zwrotów i reklamacji
Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827) - Klient, który dokonał zakupu towaru na odległość, ma prawo do zwrotu kupionej rzeczy (odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży) w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty:
- objęcia w posiadanie osobiście lub przez wskazaną osobę trzecią, inną niż przewoźnik,
- w przypadku wysyłki zakupionego towaru partiami - od daty objęcia w posiadanie ostatniego otrzymanego produktu z zamówienia.
W celu skorzystania z tego prawa prosimy Klientów o wysłanie stosownego oświadczenia na adres e-mail: biuro@andreas.krakow.pl lub na adres: Firma Handlowo-Usługowa ANDREAS Krzysztof Wiatr, ul. Christo Botewa 14a, 30-798 Kraków. Wzór wspomnianego oświadczenia można pobrać tutaj. Klient ponosi koszt odesłania towaru.
Klient, po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, powinien w ciągu 14 dni kalendarzowych odesłać niechciane produkty na adres: Firma Handlowo-Usługowa ANDREAS Krzysztof Wiatr, ul. Christo Botewa 14a, 30-798 Kraków. Liczy się data nadania przesyłki, stąd zalecamy wysłanie rejestrowanej paczki pocztą lub za pośrednictwem firmy kurierskiej. Istnieje możliwość zwrotu osobiście na wspomniany adres, po uprzednim ustaleniu warunków ze Sklepem.
Firma Handlowo-Usługowa ANDREAS Krzysztof Wiatr zobowiązuje się niezwłocznie zwrócić Klientowi wszelkie koszty związane z zakupem zwracanego produktu: cenę towaru + koszty standardowej wysyłki. Sklep nie zwraca dodatkowych kosztów wysyłki poniesionych przez Klienta na jego życzenie (np. dostawa w sobotę, w godzinach popołudniowych).
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu (np. sprawdzenie, co znajduje się w opakowaniu). Sklep ma prawo do potrącenia ze zwracanej kwoty uszczuploną wartość zwracanego towaru.
Klient otrzyma potwierdzenie ze strony Sklepu o skutecznym zawiadomieniu o odstąpieniu od umowy.
Sklep dokona zwrotu płatności tym samym kanałem, jaki został użyty przy transakcji zapłaty za zamówienie. Zmiana sposobu zwrotu pieniędzy jest możliwa za zgodą Klienta, lecz nie może się wiązać z żadnymi dodatkowymi kosztami.
W chwili odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Klienta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z przedsiębiorcą (np. kredyt konsumencki). Sprzedawca informuje tę osobę o odstąpieniu przez Klienta od umowy. Klient nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta.
Wzór formularza odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zawartej na odległość FORMULARZ ZWROTU
Procedura reklamacyjna - dotyczy umów sprzedaży zawartych od dnia 01-07-2024
Podstawą reklamacji są przepisy o rękojmi, wynikające z ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
W przypadku zaistnienia wady fizycznej lub prawnej prosimy o powiadomienie naszego Sklepu telefonicznie (+48 12 292 46 52), drogą e-mail: biuro@andreas.krakow.pl lub listownie na adres: Firma Handlowo-Usługowa ANDREAS Krzysztof Wiatr, ul. Christo Botewa 14a, 30-798 Kraków, podając:
- co jest reklamowane, wszelkie informacje, w tym rodzaj i datę wystąpienia niezgodności/wady kupionego w naszym Sklepie produktu;
- przedstawienie żądania sposobu rozwiązania reklamacji (naprawa, wymiana, prośba o obniżeniu ceny, zwrot towaru);
- dane kontaktowe Klienta składającego reklamację.
W celu rozpatrzenia reklamacji Sklep może poprosić Klienta o przesłanie dokumentacji fotograficznej, bądź poprosić o przesłanie na ustalony adres - na koszt Sklepu - reklamowanego produktu.
Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia zgłoszonej reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania. W przypadku żądania przez Klienta wymiany produktu lub usunięcia wady albo złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
Sklep jest obowiązany wymienić wadliwy produkt na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. W przypadku żądania zwrotu pieniędzy zwrot na rzecz Klienta powinien nastąpić niezwłocznie, ale nie dłużej niż 14 dni. W przypadku żądania obniżenia ceny Klient powinien wyznaczyć Sklepowi termin na ich zwrot (np. 7 dni od dnia otrzymania żądania obniżenia ceny).
W przypadku wymiany lub naprawy reklamowanego produktu - koszt wysyłki leży po stronie Sklepu.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat. Bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi rozpoczyna się od dnia, w którym Klient dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Klient dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
Sklep zobowiązuje się, że oferowane na stronie www.andreas.krakow.pl produkty są pozbawione wad fizycznych i prawnych.
Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego towaru z umową sprzedaży, w szczególności jeżeli:
- nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w Umowie Sprzedaży oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
- nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy sprzedaży, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.
Jeżeli Klientem jest konsument, na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza produkt do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie na sprzedanym produkcie swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent.
Wada prawna powoduje odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca